jadłospis

  • Prezentuję Wam nasz tygodniowy jadłospis.
  • Jadłospis opiera się na zasadach zdrowego odżywiania, ale nie jest to żadna dieta (Kocham słodycze! Dopisałam sobie do każdego dnia czekoladę, a co!).
  • Chłopcy są karmieni metodą Baby-led weaning (BLW) to sposób wprowadzania stałych pokarmów do diety dziecka, pozwalający na naukę samodzielnego jedzenia od chwili startu.
  • Posiłki planuję z wyprzedzeniem.
  • Zakupy spożywcze najczęściej robię przez Internet. Z dwójką małych dzieci nie chce mi się dźwigać do dodatkowych kilogramów. Wycieczki do supermarketu po mąkę i mleko mnie nie kręcą. Wolę chłopców zabrać na spacer.
  • Jestem nadal na etapie nauki. Eksperymentuję sobie trochę. Jesteśmy otwarci na nowe smaki, ale lubimy też dania sprawdzone.
  • Czasem mi się chce i stoję przy garach, a czasem nie i musi wystarczyć pizza ku uciesze mojego syna.
  • Przygotowując jadłospis, wychodzę z założenia, że najedzona rodzina to rodzina zadowolona! Przy czym nie ma znaczenia czy stoisz w kuchni 15 minut, czy 2 godziny. Uwielbiam dania łatwe, szybkie i smaczne! 
  • Nie dodaję linków do podstawowych dań.
  • Na dole znajdziecie listę zakupów.
SOBOTA ŚNIADANIE OMLET (Przepis tutaj: KLIK)
DRUGIE ŚNIADANIE BANAN LUB JABŁKO
OBIAD DORSZ W PANIERCE
POR Z JABŁKIEM (por w cienkich plastrach + tarte jabłko + majonez)
RYŻ
PODWIECZOREK CIASTO DROŻDŻOWE Z MLEKIEM
KOLACJA ZUPA KREM Z PIECZONYCH POMIDORÓW I PIECZONEJ PAPRYKI (Przepis tutaj: KLIK)
NIEDZIELA ŚNIADANIE MUFFINY WYTRAWNE (Przepis tutaj: KLIK)
DRUGIE ŚNIADANIE POMELO
OBIAD KOTLET SIEKANY (siekacie pierś kury; siekacie dodatki: paprykę, zioła, pomidory, ser lub inne; mieszacie z jajem, majonezem i mąką ziemniaczaną; smażycie)
KASZA JAGLANA
SAŁATKA Z KAPUSTY PEKIŃSKIEJ
PODWIECZOREK OPONKI (Przepis tutaj: KLIK)
KOLACJA E TAM, PO OPONKACH NIKT JUŻ NIC NIE RUSZY
 
PONIEDZIAŁEK ŚNIADANIE – JAJECZNICA ZE SZCZYPIORKIEM SMAŻONA NA MAŚLE
– POMIDOR KROJONY W KOSTKĘ Z CEBULĄ
– PIECZYWO
DRUGIE ŚNIADANIE BANAN LUB JABŁKO
OBIAD ROSÓŁ
TARTA Z KURCZAKIEM I GROSZKIEM

  • Wykładamy formę gotowym ciastem na tartę.
  • Układamy na cieście kawałki kurczaka, kawałki szynki parmeńskiej, groszek z puszki.
  • Zalewamy śmietanką wymieszaną z kilkoma łyżkami zielonego persto, 4 jajkami i tartą mozzarellą.
  • 30 min w piekarniku, 180 stopni
  • Smacznego!
PODWIECZOREK JOGURT NATURALNY Z OWOCAMI (ROZMROŻONE MALINY LUB JAGODY)
KOLACJA KLUSKI LENIWE
 
WTOREK ŚNIADANIE OWSIANKA (Przepis tutaj:  KLIK)
DRUGIE ŚNIADANIE KANAPKA Z OSEŁKĄ, SAŁATĄ I SZYNKĄ
OBIAD RISOTTO_Z_PORAMI_ZIEMNIAKAMI (Użyj wywaru z wczoraj. Przepis tutaj: KLIK)
PODWIECZOREK KIWI I BANAN
KOLACJA TWAROŻEK WYMIESZANY Z JOGURTEM, KIEŁKI RZODKIEWKI, PIECZYWO
 
ŚRODA ŚNIADANIE PŁATKI Z MLEKIEM / JAJECZNICA
DRUGIE ŚNIADANIE PAMPUCHY Z SOSEM OWOCOWYM (Ciasto na pampuchy przygotowuje mi się samo w maszynie do chleba. Wrzucam tylko składniki i idę bawić się z dziećmi.)
OBIAD SCHAB PO MEKSYKAŃSKU (Przepis tutaj: KLIK)
ZIEMNIAKI
FASOLKA SZPARAGOWA
PODWIECZOREK POMARAŃCZA
KOLACJA SER ŻÓŁTY, OGÓRKI, PIECZYWO
 
CZWARTEK ŚNIADANIE PANCAKESY WZBOGACONE OTRĘBAMI Z OWOCAMI (przepis Ani Starmach)
DRUGIE ŚNIADANIE BANAN LUB JABŁKO
OBIAD GULASZ DROBIOWY (Przepis tutaj: KLIK)
KASZA GRYCZANA Z SOCZEWICĄ
BROKUŁ
PODWIECZOREK KOKTAJL BANANOWY

  • Dwie łyżeczki otrębów owsianych mieszamy ze szklanką kefiru lub jogurtu naturalnego.
  • Odstawiamy do napęcznienia na 5 minut.
  • Dodajemy pół łyżeczki kakao i pół banana.
  • Mieszamy w blenderze. Smacznego!
KOLACJA SAŁATKA Z TWAROGIEM I ORZECHAMI WŁOSKIMI  (PYCHA!)

  • dowolna sałata + dobry twaróg w kawałkach + prażone na patelni orzechy + sos (olej+musztarda+miód)
 
PIĄTEK ŚNIADANIE PIECZYWO, MOZZARELLA, POMIDORY, ZIOŁA
DRUGIE ŚNIADANIE SZKLANKA SOKU MARCHWIOWEGO, JABŁKO
OBIAD JAJKO SADZONE NA SZYNCE PARMEŃSKIEJ, ZIEMNIAKI PUREE, MARCHEWKA Z GROSZKIEM
PODWIECZOREK KOKTAJL (SZKLANKA KEFIRU, SZKLANKA OWOCÓW MROŻONYCH (ROZMROZIĆ) + BANAN)
KOLACJA RYŻ NA MLEKU Z JABŁKAMI

jadłospis

Rany! Ile tego wyszło! Lista jest orientacyjna. Wykreślcie to, co już macie w domu. Dopasujcie ilość produktów do potrzeb Waszej rodziny.

  • pieczywo
  • jajka
  • mąka
  • mleko
  • masło
  • bułka tarta
  • ryż
  • ocet balsamiczny
  • mleko roślinne
  • kasza jaglana
  • cukier do wypieków
  • cukier waniliowy
  • soda oczyszczona
  • groszek w puszce
  • zielone pesto
  • płatki owsiane
  • ciasto na tartę
  • płatki śniadaniowe
  • kukurydza w puszcze
  • kasza gryczana
  • soczewica
  • drożdże suszone
  • ketchup
  • musztarda
  • miód
  • grzanki
  • jogurt naturalny
  • kwaśna śmietana
  • maślanka
  • kefir
  • 1/3 szklanki tartego parmezanu (lub pecorino)
  • kozi ser do posypania
  • 500 g półtłustego twarogu (może być zmielony)
  • twaróg półtłusty
  • szynka parmeńska
  • wędliny
  • tarta mozzarella
  • mozzarella
  • ser żółty
  • papryki
  • marchew
  • pory
  • cebula
  • pomidory
  • ząbki czosnku
  • ziemniaki
  • brokuł – kilka kawałków
  • pieczarki
  • kapusta pekińska
  • sałata
  • mieszkanka sałat
  • włoszczyzna
  • mrożone maliny lub jagody
  • kiełki rzodkiewki
  • czosnek
  • ogórek
  • fasolka szparagowa
  • jabłka
  • banany
  • pomelo
  • kiwi
  • pomarańcza
  • dorsz
  • porcja rosołowa
  • piersi z kurczaka
  • schab
  • płatki chili do smaku
  • tymianek
  • estragon
  • kilka liści bazylii
  • garść siemienia lnianego złocistego
  • garść pestek słonecznika
  • pestki dyni
  • żurawina
  • szczypiorek
  • orzechy włoskie
  • białe wytrawne winojadłospis

Dziękuję Ci, że czytasz mojego bloga, mam nadzieję, że tekst okazał się inspirujący. Zapraszam Cię do przeczytania innych moich tekstów na U lala fiu fiu lub na Facebooku. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w komentarzu.


Tekst nie jest sponsorowany. Zdjęcia i treść należą do Justyny Szewczyk.

  • Świetny pomysł z tym jadłospisem na cały tydzień. Muszę zacząć praktykować. :)

    • Polecam : ). Będę zaglądać… choć i tak zaglądam :D.

  • ja się zabieram za to od miesięcy, ciągle ciężko się mi zorganizować zwłaszcza, że dużo rzeczy wyskakuje nie spodziewanych w tygodniu i czasami na gotowanie brak czasu. Ale popieram i podziwiam zapał i różnorodność jedzenia!

    • Planuję ale na bieżąco ciężko mi to spisać :), poza tym zawsze jakieś zmiany jednak następują. Tak czy siak nie przepadam za spędzaniem godzin całych w kuchni (bardzo) i planowanie ułatwia mi nieco szybkie gotowanie.

  • Dobra sprawa takie planowanie jedzenia. Ja bardzo często zostawiam to na ostatnią chwilę i zamiast jeść zdrowo… Jem to, co pod ręką. Dzięki za motywację! :)

    • A, nam się też zdarza. Tydzień taki, tydzień siaki :). Ale staram się jednak zdrowo – bo dzieci – choć starszy nosem kręci a ja uparcie w zieleninę idę i ostatecznie bywa, że jem sama. Bywa też że wcinają wszyscy :).

  • Rewelacyjnie :) Mogłabym u Ciebie jadać i jadać :P